Початкова сторінка

Прадідівська слава

Українські пам’ятки

Про справу не говори з тим, з ким можна, а з ким треба

Богдан Хмельницький

?

Церковно-археологічний музей

Таким трактуванням пластики плоского рельєфу відзначається й відома ікона XV століття «Софія – премудрість божа» [Н. И. Петров. Альбом достопримечательностей церковно-археологического музея при Киевской духовной академии, вып. IV – V. К., 1915, рис. 16.]. Іконографічно цей рельєф повторює, очевидно, малярську композицію або мініатюру. Цю подібність помітно в способі компонування окремих сцен на прямокутній площині дошки та в розташуванні їх окремими регістрами. І хоч кожний сюжет трактовано ніби самостійно, однак вони пов’язані між собою загальним задумом. Мистецькими засобами плоского різьблення на дереві майстер володіє досконало. Де треба, його різець енергійно риє глибокий рівець. В складках одягу рівці ритмічні, плавні й добре передають легкі коливання рухливих постатей. Подекуди майстер робить вертикальні рівці, немов канелюри в колонах, які допомагають підкреслити велич і спокій окремих фігур. [Історія українського мистецтва. – К.: Наукова думка, 1967 р., т. 2, с. 109]