Початкова сторінка

Прадідівська слава

Українські пам’ятки

Ні просьби, ні грозьби, ні тортури, ані смерть
не приневолять тебе виявити тайни

Богдан Хмельницький

?

Бій на Оболоні

Бій на Оболоні

Розмір зображення: 800:293 піксел

Вестерфельд Абрагам ван (р. нар. невід. – 1692).

Загальний вигляд Києва з північного сходу. 1651 (копія XVIII ст.).

Літографія (фрагмент-копія з копії А. ван Вестерфельда). 21,4: 53,7. Памятники, изданные временною комиссией) для разбора древних актов, высочайше утвержденною при Киевском военном подольском и волынском генерал-губернаторе, Т. I, изд. 2. К., 1848. Напечатана в литотипографическом заведении И. К. Вальнера.

Панорама міста відкривається з Оболоні. Під київськими горами вздовж Почайни лежить Поділ. Художник показує його оборонну північну головну дерев’яну стіну, а в ній Йорданські та Воскресенські ворота. Серед будинків цього району, форми яких часто трансформовані для досягнення загальної виразності панорами, можна відзначити п’ятибанний Успенський кафедральний собор, домініканський Троїцький та кафедральний костьоли, церкви Миколи Набережного і Борисоглібську. Цікаві зображення гір міста, де вирізняються замок і фортечні споруди, Софія Київська, Михайлівський монастир, Десятинна церква та інші будівлі, форми яких також відтворені не досить точно. В один ряд з ними автор ставить Успенський собор лаври, хоч він топографічно лежав значно південніше. Цінність панорами в тому, що буквально після її завершення в Києві спалахнула пожежа і всі дерев’яні споруди міста за два дні згоріли.

Джерело: Крізь віки: Київ в образотворчому мистецтві 12 – 20 ст. – К.: Мистецтво, 1982 р., № 39.