Логотип сайту «Прадідівська слава»
Версія для друку
Стрічка новин (RSS)
Лист на сайт Не завагаєшся виконати найнебезпечнішого чину, якщо цього вимагатиме добро справи.

Кросненський повіт

Королик Волоський с

Село належало до Риманівського деканату Перемиської єпархії.

Królik Wołoski – nieistniejąca wieś w górnej części doliny potoku Tabor, na południe od Rymanowa, obecnie część wsi Królik Polski. Dawniej była to wieś łemkowska, została wysiedlona w 1947 r. w czasie Akcji Wisła. Od tego czasu pozostaje niezamieszkana.

Krolyk Voloskyj [Ru]

Sanok District, present day SE Poland

Lemko Surnames cited by Krasovs'kyj from 1787 Austrian Cadastral Records

Woloszynowicz / Voloshchynovych (3 families)

Zawoyski / Zavojs'kyj (4 families)

Krysa

Kuchta / Kukhta (3 families)

Lesieczko / Lesechko

Maryniak / Marynjak

Ryz / Ryzh (2 families)

Rusyn / Rusin

Sudyk (2 families)

Felencio / Felents'o

Chlod / Khlod (3 families)

Czajkowski / Chajkovs'kyj (2 families)

Parish Data: [from Blazejowskyj and Iwanusiw]

The church was «Translation of Saint Nicholas» [1843] [still standing]

The Masonry church was renovated in 1923 and 1930. It replaced an older wooden church.

In 1389 land was donated to found the village which was later named Korolyk when it became property of the king. In 1433 the Bishop of Peremyshl came into possesion of the village. The village was divided into 2 parts – volos'kyj and pols'kyj. In Korolyk volos'kyj the parish was established through the efforts of Prokop Volokh in 1588, and that part of the village was named after him. After WW-II the church was turned into a warehouse for the storage of farm produce.

In 1785 the village lands comprised 6.86 sq km. There were 515 Greek Catholics 0 Roman Catholics and 8 Jews

1840 – 448 Greek Catholics

1859 – 406 Greek Catholics

1879 – 422 Greek Catholics

1899 – 470 Greek Catholics

1926 – 855 Greek Catholics [200 in the USA]

1936 – 590 Greek Catholics

The village was incorporated in to the Lemko Apostolic Administration in 1934

In 1936 there were 401 Roman Catholics and 16 Jews

Korolyk Pols'kyj 1 km away was served by the priest

Джерело:

Список літератури – на сайті «».

Збіґнев Сененський продає Константину Хлодзінському війтівство с. Дешні, 10 мая 1536 p. [Грушевський М. С. Матеріали до історії суспільно-політичних і економічних відносин Західної України (1905 р.), № 87].

Ян Дзядуський, біскуп перемиський, потверджує Романа Волоха, попа с. Нової Короликової, в правах володіння ланом ґрунту в тім селі, 6 червня 1558 р. [Грушевський М. С. Матеріали до історії суспільно-політичних і економічних відносин Західної України (1905 р.), № 110].

Вкладені елементи

Джерело: beskid-niski.pl
Карта
Церква перенесення мощів св.Миколи, 1843 р.
Церква св.Миколи (+)

Сподобалась сторінка? Допоможіть розвитку нашого сайту!

© 1975 – 2019 М.Жарких (ідея, технічна підтримка, частина наповнення)

Передрук статей із сайту заохочується за дотримання
умов використання

Сайт живе на

Число завантажень : 993

Модифіковано : 8.12.2018

Якщо ви помітили помилку набору
на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою
та натисніть Ctrl+Enter.