Початкова сторінка

Прадідівська слава

Українські пам’ятки

Не завагаєшся виконати найнебезпечнішого чину, якщо цього вимагатиме добро справи

Богдан Хмельницький

?

Іван. Христос учитель. Ікона 1643 р.

Українські майстри, як і російські художники, в розробці цих засобів і далі спирались на давньоруські традиції і йшли своїм самобутнім шляхом, відмінним від шляху західних живописців. Свідченням тому є, наприклад, творчість Івана Маляра. Прийоми моделювання плав’ю, які вже відчуваються в його іконі з зображенням Ісуса Христа з Кам’янки-Бузької (1629 р.), більш майстерно використано художником у пізнішій іконі – з Жовкви ( 1643 р.). Спираючись на живі спостереження, художник уникає традиційної графічності в трактуванні обличчя і складок одягу. Такого життєвого рішення Іван Маляр досягає світлотіньовим ліпленням форм, тонким поєднанням насичених і світлих кольорів (с. 283 – 284).

Іван Маляр. Христос. Ікона з Жовкви. 1643 р. Львівський музей українського мистецтва.

Джерело: Історія українського мистецтва. – К.: Наукова думка, 1967 р., т. 2, с. 284.