Початкова сторінка

Прадідівська слава

Українські пам’ятки

Будь гордий з того, що Ти є спадкоємцем боротьби
за славу Володимирового тризуба

Богдан Хмельницький

?

1967 р. Історія українського мистецтва

За браком пам’яток і архівних даних дуже важко конкретно характеризувати тогочасну мистецьку творчість Волині. В усякому разі, можна думати, що й тоді окремі митці різних міст підтримували між собою зв’язки, обмінювались досвідом. Це сприяло виробленню певних спільних рис, характерних для всього українського мистецтва. Не виключено, що, шукаючи творчих контактів, українські митці виходили і поза межі своєї країни, збагачуючи свій досвід творчими взаєминами з сусідами. Тому не дивно, що в трактуванні образу в ряді випадків спостерігається спорідненість з малярством Новгорода, Пскова та інших центрів, а в деяких відчуваються зв’язки з південнослов’янським малярством, зокрема з сербським («Богородиця з Черемошні»).

В іконі «Богородиця з дитиною» з Черемошні найяскравіше виражено риси, притаманні балканській школі, про що свідчить своєрідне моделювання виразними штрихами обличчя темно-коричневої карнації. На це вказують також сліди накладної плескатої рамки, типового південно-слов’янського прийому оформлення ікони.

Джерело: Історія українського мистецтва. – К.: Наукова думка, 1967 р., т. 2, с. 217, 243.